دلیل محبوبیت ژانر سیستمی چیست؟

بارها شاید پیام های طولانی و معمولا آبی رنگ در مانهوا و شاید حتی در مانگا دیدید که از کلماتی مثل لول اپ ان پی سی و اکس پی توش استفاده شده در این مقاله میخوایم توضیح کوچیکی راجب این اصطلاحات در مانگا و مانهوا دهیم.
مانهوای سیستمی که بر اساس ارتقای سطح و بازی های ویدیو ساخته شده که به معروف ترین انها میتوان به سولو لولینگ ، گاچا بی کران ، بازگشت رنکر اشاره کرد که شخصیت اصلی داستان معمولا به نام پلیر (بازیکن) شناخته میشند و با انجام ماموریت های سیستم ارتقای سطح پیدا میکنند و قوی تر میشوند حالا که کمی با این ژانر اشنا شدیم وقتش رسیده که دقیق تر ان را بررسی کنیم تا شما عزیزان در خواندن مانگا و مانهوای این سبک راحت تر باشید.
اکس پی (EXP) یا میزان تجربه امتیازی است که بازیکن با انجام ماموریت های سیستم (quest) ان را بدست میاورد و با جمع کردن مقدار کافی از ان ارتقای سطح کند و به اصطلاح لول اپ (level up) کند.
پنجره امار (stats window) که مقدار سرعت قدرت چابکی و میزان سلامت یا به اصطلاح خودمون جون را نشان میدهد که بازیکن به نسبت پوینت های که جمع اوری کرده میتواند انها را لول اپ کند و نسبت به علاقه خود اون رو افزایش بده.
شخصیت های فرعی و غیر قابل بازی (npc) شخصیت هایی هستند که در بازیها معمولا به شخصیت اصلی ماموریت میدهند و به او ایتم میفروشن.
ایتم (item) اشیای داخل بازی که شامل سلاح ها زره و مواد مصرفی کرکتر میشود.
انبار (inventory) در واقع یک فضای ابری و غیر مادی است که شخصیت اصلی ایتم های خود را در اون ذخیره میکند و هروقت بخواد از ان استفاده میکند.
کمیابی (rarity) در واقع سطح ایتم هاست که از معمولی تا سطح افسانه ای تقسیم میشود و میزان کیفیت ک کمیابی ایتم هارو نشان میدهد.
امیدوارم این توضیحات برایتان مفید واقع قرار شده باشد.
جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.