مقاله

دلیل استفاده مدل های سه بعدی در انیمه چیست؟

دلیل استفاده مدل های سه بعدی در انیمه چیست؟

شاید اخیرا دیدید که در انیمه ها از مدل های  سه بعدی با نرخ فریم پایین تر استفاده میشود مثل فصل چهارم اتک ان تایتان مدل تایتان ها سه بعدی یا به اصطلاح (cgi) بود حال دلیل این امر چیست و چرا روز به روز استفاده از ات بیشتر میشود؟ 

در انیمه کشیدن و طراحی صفحه به صفحه و فریم به فریم یه کار بسیار زمان بر و وقت گیر است بخصوص برای انیمه های مشهور شاید ببینید ماشین ها جمعیت زیاد و زره ها یا صحنه های اکشن تلفیقی از دو بعدی و سه بعدی شود و حتی انیمه های مثل سری جدید تریگان تمام سه بعدی است اما شاید بگویید تفاوت این سی بعدی با انیمیشن های خوش ساخت سه بعدی غربی چیست؟ 

در اولین مورد بودجه هست که بودجه استوديو های انیمه ها با بودجه استودیو هایی چون دیزنی و پیکسار قابل مقایسه نیست و دوم اینکه حالت انیمه ها دقیقا سه بعدی نیست بلکه یک جلوه کامپيوتری مانند بازی های ویدویی هست که باعث افت فریم به اصطلاح سرعت تصاویر میشود و شاید باعث اذیت چشمان برخی افراد شود. حال چرا از این جلوه ها استفاده میشود؟

کشیدن چندین صفحه از ماشین ها و یا یک لشکر تمام زره که جزو سخت ترین طراحی ها هست بسیار زمان گیر است برای همين استودیو ها برای بالا بردن سرعت از این طراحی های سه بعدی استفاده میکنن تا بتوانند انیمه را زودتر اماده کنند اما اخیرا این امر بسیار مورد انتقاد طرفداران انیمه قرار گرفته. یک روش دیگر استفاده از عکس های ثابت مثل انیمه بلو لاک است که هم از جلوه های کامپیوتری و هم عکس های ثابت استفاده کرده که یکی از بدترین انیمیشن های سال بود و مورد انتقاد شدید قرار گرفت اما همه جلوه های کامپیوتری بد نیست! چندین نمونه خوب از این انیمه های سه بعدی میتون به دوروهدورو از استودیو ماپا و انیمه شینیگامی بچان اشاره کرد!

امیدوارم که با توضیحات بالا بتونید بهتر شرایط استودیو ها و فشاری که روی انها بخصوص استودیو های بزرگ درک کنید.

45
0
1 هفته پیش

جهت مشاهده این بخش لطفا وارد اکانت خود شوید.